Neden TEDÜ Sınıf Öğretmenliği?
- Türkiye'deki tek %100 İngilizce eğitim veren Sınıf Öğretmenliği bölümü olması ve mezunlarımızın İngilizce eğitim sayesinde, iki dilde eğitim yapan okullarda iş bulmaları
- Öğrenci merkezli eğitim anlayışı temelinde aktif öğrenme süreçlerinin uygulanması
- Öğrencilerimizin; farklı öğrenme topluluklarına, disiplinlerarası çalışmalara, bitirme projelerine, e-portfolyo uygulamalarına, toplumsal sorumluluk ve işbirliğine dayalı araştırmalara ve projelere katılarak yaşam boyu öğrenme becerilerini güçlendirme fırsatlarının olması
- Kuramsal bilgilerle birlikte uygulama etkinliklerinin bir bütünlük içinde birbirini destekleyici ve tamamlayıcı şekilde uygulanması
- Birinci sınıfta aldıkları Okul Deneyimi-1 dersi ile henüz eğitim sürecinin başındayken gerçek öğrenme ortamlarıyla; yani farklı okullarla buluşmaları
- Dört yıl boyunca dört farklı uygulama dersi almaları; ayrıca kuramsal ve uygulama bölümlerinden oluşan öğretim derslerinin uygulama saatlerini farklı okullarda deneyimlemeleri
- Öğrencilerin kuramsal bilgilerini, gerçek yaşamda anlamlı deneyimlere dönüşmesini destekleyen farklı materyaller ve teknolojik araçların yer aldığı Pedagoji Laboratuvarı’nın olması
- Türkiye’de ilk kez Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi’ni düzenleyen bölüm olması
- Fakülte içi Çift Anadal Programı imkanlarını teşvik eden bir akademik yaklaşıma sahip olması
- Öğrencilerimizin aldıkları derslerinin yanı sıra çok yönlü bireyler olmalarına katkı sağlamak amacıyla kişisel ve mesleki gelişimlerini destekleyen öğrenme ortamlarının sağlanması: Satranç Eğitimi, Diksiyon ve İletişim Kursu, Vurmalı Çalgılar Topluluğu vb.
- Türkiye’de akredite edilmiş ilk programlardan birisi olması,
- Öğretim üyeleri ve öğrenciler arasında ders içinde ve ders dışında güçlü danışmanlık ve yakın etkileşim fırsatlarının bulunması
- Öğrencilerimizin, öğretim üyeleriyle birlikte araştırma projeleri içinde yer almaları
- Devlet ve özel okullarla birlikte diğer eğitim kurumlarıyla sürekli iç içe olma, düzenlenen ortak etkinlikler ve işbirliklerinin öğretmen adaylarımızın deneyimlerini zenginleştirmesi
- Teknoloji destekli esnek öğrenme ortamlarının olması
- TED ekosisteminin bir parçası olma, TED Ankara Koleji ve diğer TED okullarında öğretmenlik uygulaması ve deneyim kazanma fırsatlarının bulunması,
Program Hakkında
TEDÜ Sınıf Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı'nda,
- Farklı alanlarda belirlenen öğretim programları çerçevesinde, 6-10 yaş arası çocukların gelişim özelliklerine göre öğrenme ortamlarını düzenleyerek sosyokültürel, sanatsal ve akademik gelişimini destekler.
- Sınıf öğretmenliği uygulamalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayabilen, etkili liderlik özelliklerini taşıyan, çok yönlü, yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünebilen, girişimci, etkili iletişim becerilerine sahip, iş birliği yapabilen, özgüveni yüksek ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinmiş yüksek nitelikli sınıf öğretmenleri yetiştirmek amaçlanır.
Sınıf Öğretmenliği Çift Anadal Programı | |
---|---|
Bölüm | Fakülte |
Okul Öncesi Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İngilizce Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Eğitim Fakültesi |
Psikoloji | Fen Edebiyat Fakültesi |
Sınıf Öğretmenliği Yan Dal Programı | |
---|---|
Bölüm | Fakülte |
Okul Öncesi Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İngilizce Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Eğitim Fakültesi |
Psikoloji | Fen Edebiyat Fakültesi |
Sosyoloji | Fen Edebiyat Fakültesi |
Matematik | Fen Edebiyat Fakültesi |
İngiliz Dili ve Edebiyatı | Fen Edebiyat Fakültesi |
Ekonomi | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
İşletme | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Siyaset Bilimi | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Uluslararası İlişkiler | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Donanım | Mühendislik Fakültesi |
Yazılım | Mühendislik Fakültesi |
Prof. Dr.
Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Eğitim Fakültesi Dekanı
Prof. Dr.
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Öğretim Üyesi
Öğrenci İşleri Koordinatörü
Oda No: B054
Doç. Dr.
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Anabilim Dalı Başkanı
Bölüm Başkan Yardımcısı
Oda No: D 110
Dr. Öğr. Üyesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Öğretim Üyesi
Genel Kültür Dersleri Koordinatörü
Oda No: G016
Oda No: G 014
Oda No: F125
Oda No: F125
Dr. Öğr. Üyesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Saat Ücretli Öğretim Üyesi
Danışma Kurulu
- Prof. Dr. Serkan Çelik
- Prof. Dr. Ali Ersoy
- Dr. Öğr. Üyesi Nida Temiz
- Doç. Dr. Tülin Haşlaman
- Dr. Öğr. Üyesi Berrin Genç Ersoy
- Yavuz Kamacı
- Dr. Ceyda Şensin
- Dr. Azize Açıkalın
- Sevtap Yalçın
- Seda Akbaş
- Şevket Temur
- Simge Tiryaki Gülten
- Yağmur Şenyiğit
- Merve Gizem Alış