Neden TEDÜ Okul Öncesi Öğretmenliği?
- EPDAD tarafından akredite edilmiş bir program olması
- TED Kolejlerinde sağlanan staj ve istihdam önceliği
- Prestijli kolejlerde iş bulma kolaylığı
- Teorik bilgileri pratik ve uygulama ile pekiştirme olanağı
- Okul Öncesi Uygulama Laboratuvarı’nda yapılan derslerle mezuniyetten önce uygulamaya yönelik deneyim kazanma fırsatı
- Teknoloji okuryazarlığını destekleyen kodlama ve benzeri eğitimlerin yer aldığı bir öğrenme modelini benimsemesi
- Üniversitenin ilk yılından itibaren Okul Deneyimi ve diğer alan eğitimi derslerinde sahada gözlem ve uygulama yapma imkanı
- TED Üniversitesi ve Eğitim Fakültesi işbirliği ile Ankara’nın seçkin anaokulları ile yapılan protokollerle öğrencilerin bu okullarda hem dönem içinde hem yaz döneminde uygulama yapma imkanının fazlalığı
- TED Ambassador Projesi kapsamında TED Okullarında gözlem yapma ve mesleki deneyim kazanma fırsatının bulunması
- TEDÜ Lisans Araştırma Desteği (LAD) ile lisans düzeyinde, öğretim üyeleri danışmanlığında gerçekleştirilen araştırma proje çıktılarını ulusal öğrenci kongrelerinde veya uluslararası okul öncesi kongrelerinde paylaşma deneyimi
- Sektör ile sürekli iç içe olma, ortak etkinlik ve eğitimlerin sayısının fazlalığı sebebiyle network imkanı
- Güncel eğitim ve öğretim yöntemlerine uygun olarak sürekli gelişen bir müfredata sahip olması
- Fakülte içi Çift Anadal Programı imkanlarını teşvik eden bir akademik yaklaşıma sahip olması
- Eğitim dilinin %100 İngilizce olması
- Erişilebilir akademisyenler ile her öğrencinin hocaları ile yakın temas kurma şansı
- Bölüm bünyesinde yer alan öğretim üyelerinin farklı disiplinlerle işbirliklerine dayanan araştırma projeleri bulunması ve akademisyenlerle ortak projelerde yer alma
- Okul nüfusu sebebiyle akademisyenlerle birebir çalışma imkanı, Erasmus ve projelerde yer almanın nüfusu fazla olan üniversitelere göre kolay olması
- TED ekosisteminin bir parçası olma
- Ortak çekirdek program sayesinde farklı disiplinleri görerek çok yönlü birey olma
- Yurt dışında lisansüstü ve ardından kariyer yapan mezun oranının yüksek olması
- Proje yarışmalarında başarı elde eden öğrencilerin şirket kurma, patent başvurusu yapma gibi girişimcilik süreçlerine destek olunması
Bölüm Hakkında
TEDÜ Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı'nda,
- 0-8 yaş arasındaki çocukların bilişsel, fiziksel, dil ve sosyal-duygusal gelişimlerini göz önünde bulundurarak oyun tabanlı bir pedagoji anlayışı ile çocuklara eğitim olanakları sunan; çocukların bireysel ve kültürel özelliklerini fark ederek gelişimlerine katkı sağlayan öğretmenler yetiştirmek hedeflenir.
- Eğitim dilinin İngilizce olması ayrıcalığıyla, öğrencilerinin yurt dışında da eğitim alanında çalışabilmesi hedeflenir. Bu sebeple, bölüm öğrencilerinin öğretmenlik uygulamalarını devlet ve vakıf okullarının yanı sıra, uluslararası okullarda da yapmasına olanak sağlar.
Okul Öncesi Öğretmenliği Çift Anadal Programı | |
---|---|
Bölüm | Fakülte |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Sınıf Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İngilizce Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Eğitim Fakültesi |
Okul Öncesi Öğretmenliği Yan Dal Programı | |
---|---|
Bölüm | Fakülte |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Sınıf Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
İngilizce Öğretmenliği | Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Eğitim Fakültesi |
Psikoloji | Fen Edebiyat Fakültesi |
Sosyoloji | Fen Edebiyat Fakültesi |
Matematik | Fen Edebiyat Fakültesi |
İngiliz Dili ve Edebiyatı | Fen Edebiyat Fakültesi |
Ekonomi | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
İşletme | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Siyaset Bilimi | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Uluslararası İlişkiler | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Donanım | Mühendislik Fakültesi |
Yazılım | Mühendislik Fakültesi |
Erasmus+ Partner Üniversiteleri | |
---|---|
University of Babeş-Bolyai | Romania |
University of Crete | Greece |
University of Maribor | Slovenia |
Prof. Dr.
Eğitim Kurumları İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Eğitim Fakültesi Dekanı
Doç. Dr.
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anabilim Dalı Başkanı
Bölüm Başkanı
Oda No: G-228
Dr. Öğr. Üyesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Öğretim Üyesi
Bölüm Başkan Yardımcısı
Oda No: G 230
Oda No: G Blok Oda No 226
Oda No: D 106
Oda No: G-307
Oda No: F123-2
Oda No: D-102
Oda No: F125
Danışma Kurulu
- Müdriye Yıldız Bıçakçı
- Sühendan Er
- Çağla Öneren Şendil
- Zeynep Melis Araç
- Emine Öztürk
- Sinem Özdem
- Merve Aksu
- Sıla Karagülle