TED Üniversitesi Mimarlık Bölümü, öğrencilerin uygulama ağırlıklı ve araştırma odaklı bir süreci deneyimlediği özgür ve özgün bir öğrenme ve araştırma ortamı sunar. Öğrencilerin mesleki pratiklerinin yanı sıra güncel akademik ve teknolojik gelişmelerle yoğun ilişki içinde bulunarak eğitimlerini tamamlamaları amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, teknolojik gelişmeler ışığında evrilen ve öğrencilerin yeni ortam ve araçları sorgulamasını ve deneyimlemesini mümkün kılan bir eğitim ortamı planlanmaktadır.
Program; yapılı çevreye yönelik eleştirel bir kültürün oluşturulabilmesi ve mimarlık eğitiminin ve pratiğinin toplumsal ve kültürel bağlam ile ilişkilendirilebilmesi için: araştırmacı, analitik ve esnek düşünme yetisine sahip, yaratıcı çözümler geliştirebilen, bilgi üretebilen ve dönüştürebilen, meslek etiğine duyarlı olan mimarlar yetiştirilmesi, sürdürülebilir çevreler için disipliner bir bilinç oluşturulması ve bu doğrultuda öğrencilerin yapılı çevrenin tasarımı ve üretimi süreçleri için yeni ve yaratıcı metotları geliştirmesi üzerine kurulmuştur.
Bu bağlamda TED Üniversitesi Mimarlık Bölümü, öğrencilerin uygulama ağırlıklı ve araştırma odaklı bir süreci deneyimlediği özgür ve özgün bir öğrenme ve araştırma ortamı sunar.
Bu programın sonunda, öğrencilerin anlayış ve yaratıcılıklarını göstermek için aşağıdakileri yapabiliyor olmaları beklenmektedir:
- Mimarlığın bilgi birikimini; mimarlık tarihi, kuramı, paradigmaları ve kavramsal çerçeveleri açısından, disiplinler arası bir yaklaşım içinde ve ilişkili sanatlar bağlamında yorumlayabilme.
- Planlama ve kentsel tasarımla ilgili bilgi birikimini, tarihi zemini, stratejileri ve mevcut kentsel söylemler açısından bütünleştirebilme.
- Düşüncelerini, hem Türkçe hem İngilizce, yazılı ve sözlü olarak ifade etmekte yeterli olduklarını gösterme.
- Düşünme, üretme ve sunum süreçlerinde, güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Kuramsal ve deneyimsel bilgi birikimini uygulamaya dökebilme.
- Yaşam boyu öğrenme, zaman yönetimi, metodolojik çalışma ve araştırma alışkanlıkları için özdisiplin geliştirme.
- İnsan ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi, etik konular, toplumsal etkenler, insan davranışları ve kültürel çeşitlilik ile ilişkilendirerek tanımlama ve eleştirebilme.
- Tasarım kavramlarının ve tasarım sürecinin içselleştirilmesinde, soyut, analitik ve ilişkisel düşünme yeteneğini geliştirme.
- Temel mimari, çevresel ve evrensel tasarım ilkelerini kullanarak tasarım ve öneriler üretebilme.
- Bir mimari projeyi, bireysel ya da bir takımın parçası olarak, her aşamasını profesyonel ve katılımcı bir bağlamda bütünleştirerek geliştirebilme.
- Mevcut bilgi ve uygulamayı, uygun araştırma yöntemleri, nitelikli sorgulama, eleştirel düşünme ve etik bakış açıları kullanarak değerlendirebilme.
- Yaratıcı düşünce, bakış açıları ve çözümleri aktarabilmek için, kişisel yaratıcılık ve beceri geliştirme.
Dersler ve Eğitim Sistemi
Program
Course Description
Açılan Dersler
Oda No: D 006
Dr. Öğr. Üyesi
Mimarlık Bölümü
Bölüm Başkan Yardımcısı
Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı (Tezli)
Anabilim Dalı Başkanı
Oda No: D-011
Oda No: D014
Doç. Dr.
Mimarlık Bölümü
Öğretim Üyesi
Lisansüstü Programlar Enstitüsü
Müdür Yardımcısı
Oda No: D004
Dr. Öğr. Üyesi
Mimarlık Bölümü
Öğretim Üyesi
Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı (Tezli)
Oda No: D001
Dr. Öğr. Üyesi
Mimarlık Bölümü
Öğretim Üyesi
Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı (Tezli)
Oda No: F424
Oda No: D-003
Oda No: F422
TEDÜ Mimarlık mezunuyum, TEDÜ Mimarlık ve Kent Çalışmaları programında Yüksek Lisans öğrencisiyim. Aynı zamanda TEDÜ Mimarlık bölümü araştırma görevlisiyim. Mimarlıkta, çalışmayı sonuç odaklı değil, süreç odaklı düşünmek çok önemlidir. Çünkü süreç
odaklı düşündüğünüzde yaptığınız çalışmayla yetinmiyor, farklı ilişkiler üzerine düşünmeye devam ediyorsunuz. Mimarlık stüdyolarında, daima tasarım süreci üzerine düşünmeye, düşünmek için kendi araçlarımızı üretmeye yönlendirildik: bunun pozitif dönüşünü iş hayatında birçok kez deneyimledim.
- Prof. Dr. Oya Atalay Franck
- Assoc. Prof. Dr. Levent Kara
- Pelin Derviş
- Cem Sorguç
- Ozan Turhan
- Ozan Çiçek
Tüm mimarlık öğrencilerinin takip etmesi gereken faydalı linkler
- Mimarlık Dergisi http://www.mimarlikdergisi.com/
Research Block
Research Block
5 fakültede 23 lisans programı ile eğitim veren TED Üniversitesi’nde, öğrencilerin %92’sine çeşitli burs olanakları sunulur. Bu burslar, TEDÜ’ye giriş sırasında sağlanan ve öğrenim sırasında sağlanan burslardır.
Üniversiteye Giriş Sırasında Sağlanan Burslar ÖSYS Giriş Bursu
ÖSYS burslu kontenjanı ile Üniversiteye yerleştirilen öğrencilere verilir.
a) Tam burs, Üniversiteye tam burs kontenjanı ile yerleşen öğrencilere verilir. Bu öğrencilerden öğrenim ücreti alınmaz.
b) %50 burs, Üniversiteye %50 burs kontenjanı ile yerleşen öğrencilere verilir. Bu öğrencilerden öğrenim ücretinin %50’si alınmaz.
c) %25 burs, Üniversiteye %25 burs kontenjanı ile yerleşen öğrencilere verilir. Bu öğrencilerden öğrenim ücretinin %25’i alınmaz.
ÖSYS Giriş Bursu için öğrenciler başvuru yapmaz. Bu burs, öğrencinin Üniversiteye yerleştirilmesinde esas olan sınav sonuçlarına göre verilir.
ÖSYM Bursu Özel Durumlar;
a) Lisans programında kayıtlı öğrenciler: Daha önce herhangi bir Üniversitenin lisans programından mezun olan öğrencilerin yeni kazanılan hakları geçerlidir.
b) Yeniden yerleşen TEDÜ Öğrencisi: TEDÜ’de burslu/ücretli statüde kayıtlı olup, ÖSYS ile yeniden farklı bir programa yerleştirilen öğrencilerin yeni kazanılan hakları geçerlidir.
c) Tam burslu için ücretsiz yurt: Tam Burslu programlara Ankara il merkezi dışından yerleştirilen öğrencilerden; yerleştirildiği programla ilgili dil puan türünde ilk 3.000, diğer puan türlerinde ilk 30.000 içine giren öğrencilerin tümü dört kişilik odalarda sabah ve akşam yemeği dahil olmak üzere ücretsiz yurt hakkına sahiptir. Tam burs ile kayıt yaptıran öğrenciler yurt imkanından yararlanmak istemezlerse, kendilerine bir ödeme yapılmaz; daha sonra talep edenlere imkanlar çerçevesinde yurt sağlanır